انتخاب رنگ درب ورودی با فنگ شویی

درب ورودی منزل در واقع دریچه‌ای برای ورود انرژی از محیط بیرون به دورن است. رنگ در ورودی، جهت باز شدن آن در علم فنگ شویی اهمیت بسیار بالایی دارد.

از آنجایی که در کشور ما منازل بیشتر در دو جهت، جنوبی و شمالی طراحی و نقشه کشی می‌شوند، می‌توان از فنگ‌شویی در دکوراسیون داخلی و مصالح ساختمانی استفاده کرد تا انرژی را در خانه خود تقویت کنیم و به گردش درآوریم. این مصالح شامل کمد دیواری، مبلمان، باکس دیواری، رنگ دیوار‌ها و … می‌باشند.

همانطور که می‌دانید، چهار جهت جغرافیایی داریم و جهت‌ها هر کدام نمایندۀ یکی از عناصر چهارگانه طبیعت یعنی آتش، خاک، فلز، آب هستند. در فنگشویی برای ایجاد چرخه انرژی مناسب بهتر است از این عناصر در جهت مناسب و در حالی که یکدیگر را تقویت می‌کنند استفاده کنید. در این چرخه انرژی رنگ در خانه یکی از مهمترین فاکتورها می باشد. یعنی با انتخاب رنگ مناسب می‌توان هر عنصر را تقویت و حمایت کنید.

در فنگشویی کلاسیک بهترین رنگ، رنگی است که با جهت جغرافیایی هماهنگ باشد. یعنی در هر جهت شما با یک عنصر مواجه هستید که با رنگ متناسب با ان عنصر می‌توانید انرژی را در آن مکان و در کل خانه تقویت و هدایت کنید.

برای مثال:

جهت شرق: چوب انتخاب بهتری است و رنگ سبز و قهوه‌ای مناسب است.

 

در صورتی که امکان استفاده از این رنگ‌ها را ندارید می‌توانید از عنصر مکمل چوب که آب است استفاده کرده و رنگ‌های مربوط به ان که آبی و بنفش است به کار ببرید.

 

جهت جنوب شرقی

این جهت، جهت  فنگ شویی پول و ثروت است. انتخاب رنگ برای در ورودی در جنوب شرقی مشابه در شرقی است؛ زیرا عنصر فنگ‌شویی این دو جهت مشابه هستند، پس می‌توان از همان عنصر چوب و رنگ‌های هماهنگ آن استفاده کرد. دیگر رنگ‌های که می‌توانید استفاده کنید: آبی، سیاه ، زرد بسیار کمرنگ و رنگ‌های خاکستری و شنی است.

جهت جنوب

جهت جنوب هماهنگ با عنصر آتش است و بهترین رنگ برای این جهت، رنگ قرمز است، شما می‌توانید از رنگ‌های متناسب با عنصر آتش؛ یعنی: رنگ زرد، بنفش، نارنجی، صورتی، ارغوانی و مرجانی نیز استفاده کنید.

جهت جنوب غربی

جنوب غربی متعلق به عنصر زمین است. این جهت انرژی مادرانه را منتقل می‌کند و تاکیدی بر عشق و ازدواج دارد. رنگ های این عنصر شامل: زرد کمرنگ، رنگ بژ و خاکستری است.

جهت غرب

این جهت، عنصر فلز را شامل می‌شود. عنصری که بهترین رنگ برای تقویت آن  رنگ‌های سفید، خاکستری، رنگ‌های مربوط به فلز است. اولویت بعدی برای فلز، رنگ‌های مربوط به عنصر زمین است.

جهت شمال غربی

این جهت نیز مربوط به عنصر فلز است و بهترین رنگ‌ها: سفید ،خاکستری و رنگ‌های مربوط به فلزات است.

 

جهت شمال

جهت شمال در فنگشوییمربوط به عنصر آب است.  رنگ متناسب عناصر آب شامل سیاه و آبی است.